2014: Spot på sommerferierejserne

Vi har fået rigtig meget positivt feedback på sommerferierejserne 2014 - både via mail og på Facebook. Læs med her.

Ferieboern10

Efter en tur op på sukkertoppen med nogle af de andre værtsfamilier og deres feriebørn bliver der startet op med bål og grill til fælles frokost

Theos mål var, at skabe venskaber for livet - han har erobret vores hjerter. Vores mål var, at finde en ny ven og give ham uforglemmelige oplevelser i det danske. Vi har alle opnået vores mål og ses igen til efteråret.

Stefanie Bodien

Ferieboern11

Her er også liv og glade dage på Bornholm, første gang Mette er her, og det går så godt, og vi har en uge tilbage.... Dejligt

Her er nogle af de sidste dage Sammen med Mette, det har været skønt at ha Mette på Bornholm. Hun er virkelig en skøn sød dejlig pige, og vi glæder os til at se dig igen til næste sommer...

Tina Brahmer Svendsen

Ferieboern01

Johanna på 8 er på besøg på Samsø for første gang hos Flora og Smilla - og vi har nydt det dejlige sommervejr og været på stranden, her Sælvig bugten, næsten hver dag. Ellers havde vi vandkamp derhjemme på trampolinen!

Johanna og Flora har det sjovt i Odense Zoo.

Ann Nørgaard

Ferieboern02

Det er ren hygge, når man er sammen, det er bare så skønt, at mødes her år. I år er det 6. år vi har besøg af Amy.

Annette Fisker Damkjær

Ferieboern03

Vi har besøgt nogle dejlige steder, mens vores feriebarn har været hos os, bla. Legoland, som var til stor glæde for begge drenge.

Christina Gade Ebsen

Ferieboern04

Vi har haft feriebarn siden 2010 og det har været en succes på alle måder, også selvom vi havde feriebarn imens jeg har højgravid i 2010, men det gik. Siden er der gået 4 år og denne gang besluttede vi så at få et feriebarn mere på holdet.. hvordan det gik??

Vores nye feriebarn, Naja, kom fra en gård med køer og skulle til en gård med grise, samt til et ukendt sted langt hjemmefra. Naja og Heidi (vores yngste datter), fandt kemien med det samme og dermed var der god mulighed for en super god ferie.

Vi valgte i år, at tage på ferie til Fyn et par dage, for at se HC Andersen og da vi kom til stedet, viste det sig, at der var HC Andersen Paraden, med 20 små eventyr fra HC Andersen, vi var alle meget imponeret og selvfølgelig blev der taget billeder.

Dagen efter tog vi på Egeskov Slot, og igen var vi alle klar til oplevelser og leg. Indrømmet, vi havde en dejlig dag, med alle 4 piger. Vi boede i Vissenbjerg på Storkro, og selvom vi var 6 afsted, så var det en oplevelse vi sent vil glemme. Vi havde valgt at være på Vissenbjerg Storkro fra mandag eftermiddag til onsdag morgen og havde bestilt overnatning med halvpension, det var billigt og godt.

Vores ferie har også bestået af små sjov episoder, hvor eksempelvis Mathilda (Vores ældste feriebarn) altid har været tæt på Tue (min mand) og uanset hvor han gik hen, så var Mathilda i nærheden, det har været 100% sikkert. Nu har vi så fået Naja (vores nye feriebarn) og denne gang er det så gået modsat. Nu er Naja altid i nærheden af mig, og det nyder jeg. Naja lærte meget hurtigt at sige fra, og dermed kunne hun også give Tue et skrapt svar, hvis han ikke hørte efter når hun svarede ham. Det eneste tidspunkt hvor Tue har være et es hos Tue var, da Naja var med i stalden og fik lov til at holde en lille gris, og siden da de spillede fodbold og Naja scorede.

Pigerne har spurt om de må komme til Malling igen til næste år... DET MÅ DE.

Helle Aagard Nielsen

Ferieboern05

Besøg af Josephina.

Jens Christoffersen

Ferieboern06

Sommersenariet i Haarby 2014.

Vi siger tak til Belana for en dejlig sommer.

Jette Pedersen

Ferieboern07

Et øjebliksbillede fra rejsen: »Wo ist mein Nintendo?«

Kamma Møller

Ferieboern08

Så er Tamy ankommet, og trekløveret er i fuld gang med at samle op fra sidst.

Pigerne laver mad sammen.

Sommeren nydes ved Roskilde Fjord.

Så er vi klar til kamp!

Afskedsmiddag på kineser-restaurant.

Karin Tovborg Jensen

Ferieboern09

Og her er så et par glade piger der har lært hinanden at kende på elevudveksling. Der var stor gensynsglæde, og Johanne Marie Juul Olsen er helt på hjemmebane i Bøvlingbjerg. Pigerne hyggede sig her i sommerferien med bl.a. at sætte garn med Anines bedstefar og fange gedder og aborrer i åen.